dimecres, 30 de març del 2011

Per on començar?

Seqüenciació d'inici:

1) pluja d'idees entre els implicats inicials per aclarir idees i veure possibles

punts de vista diferents

2) preguntes a un mateix:

a) que pretenc ensenyant música?

b) vull millorar en algo el sistema actual?

c) em passo estones pensant com fer una bona classe?

d) experimento amb els alumnes coses noves?

e) quins són els conceptes bàsics que hem d'ensenyar en la música?

f) tinc temps i ganes de pensar, escriure i xerrar sobre aquests temes?

g)

3) normes per al bon funcionament d'una comissió:

a) respecte a totes les idees

b) ningú sap més que el veï, tots podem tenir idees sobre tot

c) mai descalificar la manera de fer pedagògicament de ningú

d) la discrepància és un enrriquiment

e) la sinceritat i comunicació és essencial

f) donar a conèixer ràpidament els resultats siguin bons o dolents

g) trovar la manera sempre constructiva de discutir idees oposades

h) ser concients de que no som individualitats tancats a classe, som molts

fent el mateix

i) els alumnes són del conservatori, és a dir de tots, i tots sóm responsables

de la seva formació. Per tant, el que ensenyem individualment o en grup

als alumnes és responsabilitat nostra i de tots. Amb això vull dir que els

nostres alumnes, encara que siguem els tutors, no són nostres.

j)

4) informar a tot el professorat d'aquesta comissió, segur que hi ha

alguns que s'hi volen afegir, d'aquest conservatori o d'altres.

5) no pretendre fer cap canvi estructural, de programació, o d'horaris desseguida, utilitzant l'enginy per adaptar el que volem fer al sistema en vigor.

Qui vulgui afegir coses que ho faci. Qui vulgui començar a escriure idees endavant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada