TRENCANOUS (I)
ACTA 13 de juliol de 2012 – Aula
Schubert – 2/4 de 10
Assisteixen:
Jordi Armengol, Xavier Balcells, Joan Marsol, Núria Mas, Xavier Puertas i
Aleydis Serra
S’excusen: Ma
Ester Vega.
Es comença
parlant de qüestions pràctiques que s’hauran de consensuar amb l’equip de
treball de folklore:
- Pactar normes conjuntament amb els nens.
D’aquesta manera seran normes consensuades i no imposades.
- Acabar la classe demanant als nens opinió per
escrit (alguna cosa positiva i alguna de negativa). D’aquesta manera
sabrem el que funciona més i el que funciona menys segons els nens.
- Dividir el treball de cada quadrimestre en 16
sessions per equip de treball (que són aproximadament les setmanes que hi
haurà per quadrimestre). Es proposa fer la següent distribució segons els
equips de treball que s’han fet .
1NEA
dilluns de 3/4 de 5 a 3/4 de 6: Trencanous (Ma
Ester i Jordi Armengol)
divendres de 3/4 de 5 a 3/4 de
6: folklore (Ma Ester i Marta Augé)
1NEB
dimarts
de 2/4 de 7 a 2/4 de 8: folklore (Ma Ester i Ester Brescó)
divendres de 3/4 de 6 a 3/4 de 7: Trencanous
(Ma Ester i Xavier Puertas)
- Preveure que al final del quadrimestre es
farà una mostra del treball fet davant dels pares i tothom que hi vulgui
ser present.
- Fer una bona
seqüenciació de les classes i mantenir-la durant tot el curs, dins de les
possibilitats de cada classe.
Un cop aclarits aquests aspectes generals
es comença a parlar de l’enfoc des de la creativitat del Trencanous en el primer
quadrimestre.
S’acorda crear una petita història musical
a l’entorn de l’argument de la suite Trencanous, musicada per Txaikovski,
donant vida als personatges i situacions que en resultin.
S’acorda no escoltar prèviament l’obra
original. D’aquesta manera quan es treballi durant el següent quadrimestre hi
haurà més sorpresa.
S’acorda que cada sessió anirà a l’entorn
d’un personatge, un fet o un moment representatiu de la història del
Trencanous.
1a sessió: Una història màgica
Es presentarà l’argument de la història.
Aquesta es podrà anar ampliant i variant, al llarg del quadrimestre, segons les
propostes que vagin sorgint per part dels alumnes.
Les següents sessions aniran a l’entorn de
diversos personatges.
S’acorda ordenar i completar els
personatges i situacions de la història, segons les 16 sessions, en la pròxima
reunió. D’aquesta manera, podrem pensar l’ordre de presentació dels personatges
i situacions d’acord amb l’evolució de la història.
De moment es proposa el següent:
-Clara
-Trencanous en forma de soldat
-Príncep (Trencanous)
-Padrí
-Fada de sucre
-ratolins
-joguines
-somni...
A partir del protagonista/situació proposat/da
per cada sessió, cada sessió treballarà:
- La creació d’un
Leit motiv que, en el cas que calgui, pot anar evolucionant al llarg de la
història.
- S’imitarà
melodies proposades pel professor
- Es llegirà a
partir de la solmització (do mòbil)
- S’anirà
recordant cada dia la totalitat de la història creada
Es comença a parlar de com crear els Leit
motiv:
-
De
manera totalment lliure
-
Proposant
uns ritmes i notes concretes i que ells els ordenin com vulguin
-
Afegir-hi
una expressió, dinàmica, tempo...
Al final de la reunió es parla de pensar
en les metodologies concretes que podríem fer servir per treballar amb la
seqüenciació proposada, i proposar-les a la reunió següent, sense oblidar els
continguts pactats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada