TRENCANOUS (II)
ACTA 16 de juliol de 2012 – Aula
Schubert – 2/4 de 10
Assisteixen:
Jordi Armengol, Joan Marsol, Núria Mas i Aleydis Serra
S’excusen: Xavier
Balcells, Xavier Puertas i Ma Ester Vega.
Es parla de com
s’hauria de seqüenciar a “grosso modo” cada una de les 16 sessions del primer
quadrimestre:
Afinació dels
instruments
Presentació del
personatge/situació/ element a treballar
Creació del
Leitmotiv (es pot incloure text)
-
Melòdics: Clara, Fritz,
Padrí, Príncep, Fada, Nit de Nadal, Ball, Fritz
-
Rítmics: Trencanous,
ratolins i joguines, campanes
-
Efectes: viatge en
trineu, baralla, realitat, somni
Treball
d’imitació i/o solmització (vocal i/o instrumental), seguint els paràmetres
proposats en l’activitat anterior, o a partir de les cançons de cant coral
Recordatori del
treballat en les sessions anteriors
Valoració de la
classe
S’acorda l’esquelet de la història que es
musicarà durant les 16 sessions del 1r quadrimestre. Aquesta petita història
podrà tenir petites variacions a partir de les propostes que vagin fent els
alumnes.
En vermell hi ha
l’element/personatge/situació que es treballarà a cada sessió. Més endavant, ja
es seqüenciaran més concretament.
1a sessió –
Presentació dels alumnes a través d’un joc
rítmic
(Establir les normes conjuntament)
Presentació del conte UNA HISTÒRIA MÀGICA i explicació del que
s’hi farà
2a sessió –
S’acorda treballar el tema de la Nit de Nadal,
que donarà inici a la història, més endavant.
Clara. La
Clara, la filla petita i la protagonista d’aquesta història, era una nena
inquieta, curiosa, juganera, i esperava amb delit l’arribada del padrí.
3a sessió –
Fritz. Fritz,
el seu germà gran, que era molt entremaliat, sempre li feia la guitza.
4a sessió –
Padrí. Abans
de sopar, va arribar el seu padrí que vivia molt lluny. Era un senyor gran, amb
una gran barba blanca i se’ls estimava molt, i per això cada any els hi portava
un regal.
5a sessió –
Trencanous. Tots els
nens van tenir el seu regal, i la Clara va rebre un trencanous de fusta vell i
atrotinat, en forma de soldadet.
6a sessió –
Baralla Fritz-Clara. Quan en Fritz va veure aquesta joguina se’n va riure, ja
que ell la veia una joguina lletja i vella. Però per fer-li la punyeta l’hi va
voler prendre i en un estira i arronsa es va trencar.
7a sessió –
Somni. La
Clara se’n va anar a dormir amb el trencanous trencat i va comença a somiar.
8a sessió –
Ratolins i joguines.
De tots els racons de la seva habitació van començar a sortir petits ratolins que volien robar-li el trencanous.
Llavors, les joguines de la seva habitació van prendre vida i el van ajudar a defensar-se. Lluita entre ratolins i joguines.
9a sessió –
Príncep. Quan
els entremaliats ratolins ja es veien vencedors, el trencanous va prendre vida i es va convertir en un príncep molt valent
que va organitzar les altres joguines per guanyar la batalla.
10a sessió –
En aquesta sessió treballarem la Nit de Nadal, que serà
el tema que obrirà la història.
Nit de Nadal. Tot va
començar una nit freda d’hivern quan la família Siberhaus estava reunida la Nit
de Nadal.
11a sessió –
Viatge en trineu. Per
celebrar que les joguines havien guanyat els ratolins, el príncep va convidar
la Clara a visitar el seu regne dels caramels i conèixer la fada de sucre.
12a sessió –
Fada de sucre. Quan
van arribar al regne dels caramels, la Fada de sucre els va rebre i els va
convidar a sopar i ballar durant tota la nit.
13a sessió –
Campanades i ball.
Així doncs, quan van sonar les 12 campanades es van posar tots a ballar.
14a sessió –
Realitat. A mig
ball, la Clara es va despertar del somni i el príncep tornava a ser un
trencanous de joguina entre els seus braços…
I conte contat... aquest conte s’ha acabat.
15a sessió –
Assaig general i treball
pendent
16a sessió –
Mostra
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada