dimarts, 17 de juliol del 2012

Trencanous (II)


TRENCANOUS  (II)

ACTA 16 de juliol de 2012 – Aula Schubert – 2/4 de 10
Assisteixen: Jordi Armengol, Joan Marsol, Núria Mas i Aleydis Serra
S’excusen: Xavier Balcells, Xavier Puertas i Ma Ester Vega.


Es parla de com s’hauria de seqüenciar a “grosso modo” cada una de les 16 sessions del primer quadrimestre:
Afinació dels instruments
Presentació del personatge/situació/ element a treballar
Creació del Leitmotiv (es pot incloure text)
-          Melòdics: Clara, Fritz, Padrí, Príncep, Fada, Nit de Nadal, Ball, Fritz
-          Rítmics: Trencanous, ratolins i joguines, campanes
-          Efectes: viatge en trineu, baralla, realitat, somni
Treball d’imitació i/o solmització (vocal i/o instrumental), seguint els paràmetres proposats en l’activitat anterior, o a partir de les cançons de cant coral
Recordatori del treballat en les sessions anteriors
Valoració de la classe

S’acorda l’esquelet de la història que es musicarà durant les 16 sessions del 1r quadrimestre. Aquesta petita història podrà tenir petites variacions a partir de les propostes que vagin fent els alumnes.
En vermell hi ha l’element/personatge/situació que es treballarà a cada sessió. Més endavant, ja es seqüenciaran més concretament.

1a sessió
Presentació dels alumnes a través d’un joc rítmic
(Establir les normes conjuntament)
Presentació del conte UNA HISTÒRIA MÀGICA i explicació del que s’hi farà

2a sessió
S’acorda treballar el tema de la Nit de Nadal, que donarà inici a la història, més endavant.
Clara. La Clara, la filla petita i la protagonista d’aquesta història, era una nena inquieta, curiosa, juganera, i esperava amb delit l’arribada del padrí.

3a sessió
Fritz. Fritz, el seu germà gran, que era molt entremaliat, sempre li feia la guitza.


4a sessió –
Padrí. Abans de sopar, va arribar el seu padrí que vivia molt lluny. Era un senyor gran, amb una gran barba blanca i se’ls estimava molt, i per això cada any els hi portava un regal.

5a sessió –
Trencanous. Tots els nens van tenir el seu regal, i la Clara va rebre un trencanous de fusta vell i atrotinat, en forma de soldadet.

6a sessió –
Baralla Fritz-Clara. Quan en Fritz va veure aquesta joguina se’n va riure, ja que ell la veia una joguina lletja i vella. Però per fer-li la punyeta l’hi va voler prendre i en un estira i arronsa es va trencar.

7a sessió –
Somni. La Clara se’n va anar a dormir amb el trencanous trencat i va comença a somiar.

8a sessió –
Ratolins i joguines. De tots els racons de la seva habitació van començar a sortir petits ratolins que volien robar-li el trencanous. Llavors, les joguines de la seva habitació van prendre vida  i el van ajudar a defensar-se. Lluita entre ratolins i joguines.

9a sessió –  
Príncep. Quan els entremaliats ratolins ja es veien vencedors, el trencanous va prendre vida i es va convertir en un príncep molt valent que va organitzar les altres joguines per guanyar la batalla.

10a sessió –
En aquesta sessió treballarem la Nit de Nadal, que serà el tema que obrirà la història.
Nit de Nadal. Tot va començar una nit freda d’hivern quan la família Siberhaus estava reunida la Nit de Nadal.

11a sessió –
Viatge en trineu. Per celebrar que les joguines havien guanyat els ratolins, el príncep va convidar la Clara a visitar el seu regne dels caramels i conèixer la fada de sucre.

12a sessió –
Fada de sucre. Quan van arribar al regne dels caramels, la Fada de sucre els va rebre i els va convidar a sopar i ballar durant tota la nit.

13a sessió –
Campanades i ball. Així doncs, quan van sonar les 12 campanades es van posar tots a ballar.

14a sessió –
Realitat. A mig ball, la Clara es va despertar del somni i el príncep tornava a ser un trencanous de joguina entre els seus braços…

I conte contat... aquest conte s’ha acabat.

15a sessió –
Assaig general i treball pendent

16a sessió –
Mostra

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada